Rabu, 09 Mei 2012

Isu-isu Simbol Illuminati di OVJ

posted by: Dunia Andromeda

Sebuah fakta bahwasannya Illuminati sudah merasuki dunia pertelevisian di Indonesia. Kali ini Simbol Illuminati muncul dibeberapa program televisi swasta yg sangat terkenal. Trans7 dengan OVJ nya kini melambung tinggi yang semakin digemari oleh penikmat acara televisi di seluruh penjuru. Sebuah penampakan simbol Mata Satu alias simbol Illuminati pemuja Dajjal yang ada pada OVJ episode ini. Sangat jelas terlihat. Entah ini kebetulan semata atau hal yang disengaja oleh tim OVJ.


Simbol Mata di Kursi
Apakah trans corp memang dipimpin oleh kelompok illuminati, atau disusupi kelompok illuminati, untuk meng-kampanye-kan simbol-simbol nya…??? Atau hanya kebetulan semata…??? Di program lain ada simbol lagi yang menampilkan bentuk mata satu dalam segitiga/piramid.


PENGERTIAN ILLUMINATI

Illuminati (dari perkataan ‘illuminate’ bermaksud menerangi) adalah sebuah organisasi sulit terhasil dari gabungan pertubuhan kaum pagan khasnya Kabbalah-Yahudi dan kaum Kristian yang murtad dari agama mereka. Illuminati pada asalnya adalah berasaskan pengetahuan rahasia yang kononnya dicapai oleh kaum pagan sejak turun temurun yang lebih kepada dunia sihir,ramalan astrologi dan mistik sesat.Pengetahuan ini akhirnya diminati pula oleh kaum Kristian yang mula tidak percaya dengan agama mereka akibat kelemahan-kelemahan yang terdapat di dalamnya termasuk kerancuan konsep Trinitas dan keabsahan Bible yang bercampur aduk dengan tulisan manusia.


Menurut sejarah moden Illuminati, organisasi ini telah didirikan oleh Adam Weishupt (mati pada tahun 1830M) pada tahun 1776M. Dia yang merupakan salah seorang anggota Freemasonry telah keluar dari Kristen dan mendirikan organisasi ini.Sebelum itu, dia telah dikunjungi oleh tokoh-tokoh Yahudi Jerman untuk menarik dirinya ke dalam sarang Freemason dan mistik Kabbalah. Dia yang juga adalah seorang profesor Teologi di Universiti Angold Stadt, Jerman telah menganut faham Ateisme.


Perkataan Illuminati dinisbatkan kepada salah satu daripada kumpulan mazhab Yahudi iaitu kumpulan Illuminati yang dianggotai golongan bijaksana (hukama) Yahudi.Dalam bahasa Arab pula perkataan Illuminati bermaksud al-Nuraniyyin.Ini berasal dari salah satu nama Iblis yang dinisbatkan kepada ‘bintang fajar’ yang bercahaya terang atau dengan nama panggilannya  Lucifer.Oleh karena  itu,perkataan ini diambil dari maksud Lucifer itu sendiri iaitu ‘Pemegang Cahaya’.


Adam Weishupt percaya bahwa dunia ini patut berubah mengikuti kehendak Iblis dan dia juga percaya keamanan dan kestabilan berserta hidup gembira adalah mengikuti sistem Iblis.Untuk mencapai keinginan ini,dia telah membuat teori dengan mengatakan dunia ini harus dipimpin oleh orang-orang yang berwibawa saja dan dia telah berhasil menarik lebih kurang dua ribu orang untuk menjadi pelaksana kepada agenda yang telah dirancang olehnya dengan mendapat sokongan anggota Freemasonry peringkat tertinggi.


Pengikut-pengikut ini memang mempunyai keahlian  tinggi dalam semua aspek kehidupan dunia. telah membangun jaringan di seluruh dunia yang diberi nama sebagai ‘Lodges of The Grand Orient’ untuk melaksanakan agenda Dajal Laknatullah yang merekrutnya.


Tujuan asas Illuminati ialah menguasai dunia dan isinya.Dengan itu mereka dapat melaksanakan apapun kehendak mereka sendiri.Namun begitu, mereka bukanlah orang yang sebenarnya memegang kuasa di Illuminati ini.Terdapat ‘The Hidden Hand’ yang memantau mereka.Dia adalah Dajal Laknatullah Al-Muntazhor, manusia berwatak syaitan yang ditangguhkan ajalnya.


Artikel Terkait:

Tidak ada komentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...